The Linguistic-Technical University in Przasnysz and its Branch in Świecie consistently strive to improve the quality of education so that its graduates are competent and creative people and meet the expectations of the changing labour market. The most important objective of the Quality Policy is not only to meet the current requirements and expectations set by students and employers, but also to meet their future needs and aspirations. The University constantly adapts its offer and educational programme to changes in the market. The Quality Policy is carried out on the basis of the implemented Internal Education Quality System, whose mission is to continuously improve the quality of education at the University and to fulfil its statutory tasks.
Results of surveys conducted at the Linguistic-Technical University of Przasnysz in the academic year 2021/2022 concerning:
- Assessment of academic teachers
- Assessment of the quality of education by students
- Evaluation of the quality of education by the teachers
- Evaluation of the work of the Dean’s Office
- Report on surveys and hospitalizations of student practices
- Report on assessment of individual student work
- Report on the survey of external stakeholders
Results of surveys conducted at the Linguistic-Technical University of Przasnysz in the academic year 2020/2021 concerning:
- Assessment of academic teachers
- Assessment of the quality of education made by students
- Evaluation of the quality of education by the teachers
- Report on surveys and hospitalizations of student practices
Composition of the educational quality committee in the academic year 2022/2023:
Chairperson – mgr E. Gołębiowska
Members:
dr hab. J. Walinski,
dr V. Jaskiewicz,
M. Wysocki, M.Sc,
M. Stanowski, M.Sc,
mgr I. Niesiobęcka,
M. Sosnowski- a student of Management,
B. Nadrowska – student of the Faculty of Construction,
S. Jeznach – student majoring in Philology,
Z. Makowski – stakeholder,
A. Radomski – stakeholder,
D. Ziemba – stakeholder
Harmonogram działań w zakresie doskonalenia WSZJK w ULT w Przasnyszu w roku akademickim 2022/2023
Lp. | Działanie | Forma realizacji | Termin realizacji | Odpowiedzialni |
1. | Przeprowadzenie oceny przedmiotowych i kierunkowych efektów uczenia się (sprawozdanie z realizacji zajęć) | Ankieta, sprawozdanie z ankiety | III 2023
VI 2023 |
Komisja ds. Jakości kształcenia |
2. | Przeprowadzenie oceny za pomocą arkuszy hospitacji zajęć | Ankieta, sprawozdanie z ankiety | Zadanie ciągłe | Dziekani |
3. | Przeprowadzenie oceny za pomocą ankiet oceny wypełniania obowiązków dydaktycznych przez prowadzących zajęcia | Ankieta, sprawozdanie z ankiety | II 2023
VI 2023 |
Komisja ds. Jakości kształcenia |
4. | Przeprowadzenie oceny za pomocą ankiet oceny jakości kształcenia | Ankieta, sprawozdanie z ankiety | VI 2023 | Iwona Niesiobęcka |
5. | Przeprowadzenie oceny za pomocą ankiet dotyczących przebiegu praktyk studenckich | Ankieta, sprawozdanie z ankiety | II 2023
VI 2023 |
Iwona Niesiobęcka
Mariusz Wysocki Zenon Szczepankowski Ewelina Gołębiowska Magdalena Otulak |
6. | Przeprowadzenie oceny za pomocą ankiet oceniających indywidualną pracę studenta niezbędną do osiągnięcia efektów uczenia się przewidywanych dla danego programu studiów; | Ankieta, sprawozdanie z ankiety | VI 2023 | Komisja ds. Jakości kształcenia |
7. | Przeprowadzenie oceny za pomocą ankiet oceniających pracę dziekanatu | Ankieta, sprawozdanie z ankiety | VI 2023 | Komisja ds. Jakości kształcenia |
8. | Przeprowadzenie oceny za pomocą ankiet monitorowania kariery zawodowej absolwentów | Ankieta, sprawozdanie z ankiety | VI-IX 2023 | Komisja ds. Jakości kształcenia |
9. | Przeprowadzenie oceny za pomocą ankiety służących pozyskaniu danych do analizy SWOT | Ankieta, sprawozdanie z ankiety | VI 2023 | Komisja ds. Jakości kształcenia |
10. | Ankieta interesariuszy zewnętrznych dotycząca programów studiów | Ankieta, sprawozdanie z ankiety | Zadanie ciągłe | Komisja ds. Jakości kształcenia |
11. | Cykliczne spotkania władz Uczelni ze studentami bez udziału nauczycieli | organizowanie forów dyskusyjnych i sporządzenie protokołu | Zadanie ciągłe | Rektor, dziekani |
12. | Cykliczne spotkania nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia na kierunku studiów w celu oceny osiągania zakładanych efektów uczenia się | organizowanie forów dyskusyjnych i sporządzenie protokołu | Zadanie ciągłe | Rektor, dziekani |
13. | Opinie komisji programowych w kształtowaniu koncepcji kształcenia na danym kierunku studiów | protokół i sprawozdanie zawierające wnioski i opinie | Zadanie ciągłe | dziekani |
14. | Monitorowanie egzaminów dyplomowych poprzez obecność interesariuszy zewnętrznych na egzaminach dyplomowych (władz Uczelni lub osób delegowanych przez rektora) | udział interesariuszy zewnętrznych w egzaminach dyplomowych | VI-IX 2023 | Rektor, dziekani |
15. | Przeprowadzenie weryfikacji antyplagiatowej prac dyplomowych w JSA na studiach, których program przewiduje złożenie pracy dyplomowej | sporządzenie sprawozdania lub protokołu | VI-IX 2023 | promotorzy prac dyplomowych |
16. | Przygotowanie raportu oceny jakości kształcenia w ULT za rok akademicki 2022/2023 | opracowanie raportu | IX 2023 | Komisja ds. Jakości Kształcenia |
The quality of education at the University of Linguistics and Technology in Przasnysz and the Branch in Świecie was assessed using the tools for assessing the quality of education approved by the Rector’s order, in accordance with the action schedule adopted at the University.
Templates of tools for assessment of the quality of education in force since the academic year 2022/2023:
- Hospitalization sheet for teaching activities;
- Questionnaire assessing the fulfilment of teaching duties by the lecturer;
- Questionnaire assessing individual student work necessary to achieve the learning outcomes envisaged for the programme of study;
- A questionnaire evaluating the work of the dean’s office;
- Career monitoring survey for graduates;
- Student survey to obtain data for SWOT analysis;
- Survey for the student concerning the course of student placements;
- A survey for the employer regarding the course of student placements;
- Questionnaire for the student’s evaluation of the quality of education;
- Teacher’s evaluation questionnaire of the quality of education;
- Report on the implementation of the course.