Międzynarodowa Konferencja pt. „Nowoczesna Metoda Nauczania matematyki i języków obcych”
4 listopada 2022 r. w Edukacyjnym Inkubatorze Przedsiębiorczości odbyła się Międzynarodowa Konferencja pt. „Nowoczesna Metoda Nauczania matematyki i języków obcych”, która skierowana była do nauczycieli.
Konferencja rozpoczęła się od wykładu oraz warsztatów poprowadzonych przez panią Barbarę Schindelhauer- współautorkę bestsellerowego niemieckiego podręcznika „Numberland” (75+ tys. egzemplarzy sprzedanych do 2022 r. i nadal w druku).
„Numberland” łączy odkrycia z badań nad pracą mózgu, psychologii rozwoju człowieka, nauk oświatowych i dydaktyki. Metoda przedstawia perspektywę dziecka i jego postrzeganie świata w procesie przyswajania wiedzy oraz zrozumienia koncepcji matematycznych i językowych. Rozwija kluczowe kompetencje rozwojowe takie jak: mówienie, motoryka, kreatywność, muzykalność, socjalizacja, motywacja do uczenia się, wiara we własne siły,
a także zdobywanie i utrwalanie ogólnej wiedzy dzieci o świecie liczb.
Podczas warsztatów uczestnicy mieli możliwość pracy z dostępnymi rekwizytami, które w połączeniu z wykorzystywaną metodą tworzą kompletną pomoc dydaktyczną.
Drugim prelegentem była p. Agnieszka Unczór- Tracińska, nauczycielka z Łodzi, która podzieliła się swoim doświadczeniem w pracy wspomnianą metodą. Podczas wykładu pokazała, jak poszczególne zabawy – gry można wykorzystać jako elementy zajęć w codziennym procesie nauczania. Słuchacze dowiedzieli się, jak poprzez metodę Storytelling, w wykorzystywaniu piosenek i zabaw dostosowanych do wieku dzieci można wytłumaczyć matematyczne zależności, zachęcić maluchy do ich zgłębiania oraz poprzez zabawę pokazać dzieciom piękno matematyki.
Motywujący warsztat „Teoria inteligencji wielorakich w nauczaniu języków obcych” poprowadziła dr Elżbieta Sternal – Rektor Uczelni Lingwistyczno – Technicznej w Przasnyszu, który były ostatnim blokiem konferencji.
Było to inspirujące spotkanie przekazujące mnóstwo wiedzy oraz pozytywnej energii.
Konferencja była niezwykle ciekawym doświadczeniem, a wykłady i warsztaty prowadzone w języku angielskim i dodatkowo polskim stały się motywacją do wypróbowania tej innowacyjnej metody nauczania matematyki i języków obcych.