Integracja sensoryczna

Oferta studiów
  /  Studia podyplomowe  /  Integracja sensoryczna

Integracja sensoryczna

Studia
Rodzaj studiów:
Studia podyplomowe - Integracja sensoryczna

Więcej informacji o studiach

Integracja sensoryczna to kierunek studiów podyplomowych stworzony z myślą o absolwentach psychologii, rehabilitacji, fizjologii oraz logopedii. By uzyskać kwalifikacje terapeuty SI należy ukończyć co najmniej drugi stopień kursu integracji sensorycznej lub studia podyplomowe z zakresu integracji sensorycznej, które oferuje nasza uczelnia.

Forma studiów

Kierunek Integracja sensoryczna jest prowadzony na studiach w trybie niestacjonarnym oraz w formie zdalnej przez Internet. Zajęcia odbywają się w weekendy (soboty i niedziele) według wcześniej ustalonego harmonogramu zjazdów.

 

Integracja sensoryczna studia podyplomowe

 

Studiowanie w trybie online jest najwygodniejszą formą kształcenia, która pozwala połączyć naukę z pracą lub innymi obowiązkami. Dzięki formie zdalnej nawet osoby, które mieszkają daleko od uczelni lub nie mają czasu na dojazdy, mogą zdobywać nowe kwalifikację. Wybierając studiowanie przez Internet, oszczędzasz nie tylko swój czas, ale także pieniądze.

 

Kiedy inne uczelnie dopiero wprowadzają do swojej oferty kierunki prowadzone online, my mamy sprawdzone metody nauczania zdalnego, które doskonalimy już od lat. Nasza kadra to specjaliści, którzy swoim zaangażowaniem i pasją zarażają innych. Plan studiów jest tak skonstruowany, aby zapewnić naszym słuchaczom naukę na najwyższym poziomie. Studia integracja sensoryczna to połączenie wygody, funkcjonalności i dużej wiedzy merytorycznej, jaką będą się dzielić wykładowcy.

 

Co ważne, dzięki zastosowaniu platformy do nauczania zdalnego na kierunku Integracja sensoryczna studia podyplomowe, uczestnicy mają dostęp do materiałów z zajęć zawsze i wszędzie.

 

Studia Integracja sensoryczna – informacje ogólne

 

Zajęcia z zakresu Integracji sensorycznej są skierowane główne do dzieci. Kilkulatki, u których obserwuje się zaburzenia SI, mają problemy z codziennym funkcjonowaniem, a otaczający świat bywa dla nich przytłaczający. Dzięki wprowadzeniu terapii, u takich dzieci poprawia się integracja bodźców dobierających do nich z zewnątrz oraz wzmacniane są procesy nerwowe. Rola terapeuty jest w tym procesie niezwykle ważna, ponieważ metody zakładają wspieranie prawidłowego rozwoju dziecka poprzez zabawę. Te niepozorne ćwiczenia zaowocują w przyszłości, ułatwiając dziecku naukę pisania, czytania czy liczenia. Pomogą także w utrzymaniu koncentracji oraz kontrolowaniu swoich emocji.

 

Absolwenci studiów podyplomowych Integracja sensoryczna będą mogli nie tylko przeprowadzić terapię, ale przede wszystkim rozpoznać zaburzenia i postawić właściwą diagnozę. Grono dzieci, które wymagają tego typu specjalistycznej pomocy, jest niezwykle szerokie. Wśród pacjentów można znaleźć dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzm, zmagające się z ADHD, dotknięte dziecięcym porażeniem mózgowym, a także maluchy z zespołem Downa czy inni zaburzeniami rozwojowymi. Ci mali ludzie doświadczają na co dzień wielu trudności, dlatego kluczowe jest dobranie odpowiedniej metody terapii, a także rozpoznanie problemu.

 

Dzieci u których występują zaburzenia sensoryczne, mogą wykazywać niechęć do wielu czynności, takich jak wchodzenie po schodach, jazda samochodem, spacery, zabawy w piasku czy plasteliną. Dotyk i przytulanie mogą im sprawiać dyskomfort, są nadwrażliwi na światło czy dźwięki. Często występują u nich także problemy z pisaniem, czytaniem i rysowaniem. Dziecku trudno jest się skoncentrować i ciężko przychodzi mu zrozumienie złożonych poleceń. Oprócz tego, dzieci z zaburzeniami SI często spotykają się z niezrozumieniem ze strony rówieśników, ponieważ trudno im kontrolować swoje emocje. Pomoc eksperta jest w takich przypadkach niezbędna i tu właśnie okazują swe zalety studia podyplomowe z integracji sensorycznej. Odpowiednie zdiagnozowanie problemu i wprowadzanie dobrze dobranych metod terapeutycznych, może znacznie poprawić komfort życia najmłodszych, a także ułatwić im codzienne funkcjonowanie, a także samoakceptację.

 

Program studiów podyplomowych Integracja sensoryczna jest tak stworzony, aby umożliwić Ci skuteczne przeprowadzenie terapii z wykorzystaniem dostępnych na rynku pomocy oraz samodzielnie przygotowanych materiałów. Jako dyplomowany terapeuta SI będziesz wykorzystywać swojej pracy huśtawki, koce, instrumenty muzyczne, przybory plastyczne, zbiory zadań i wiele więcej. To odpowiedzialny, a zarazem piękny zawód, który pomaga dzieciom przejść przez ich problemy, poprzez zrozumienie i potrzeb oraz zabawę. Obserwowanie postępów Twoich podopiecznych z pewnością przyniesie Ci ogromną zawodową satysfakcję.

 

Studia podyplomowe SI – perspektywy zawodowe

 

Zdobycie dyplomu studiów Integracja Sensoryczna jest jednoznacznie z ukończeniem kursu II stopnia Integracji sensorycznej.
Jako dyplomowany terapeuta SI możesz znaleźć zatrudnienie w:

  • przedszkolach,
  • żłobkach,
  • szkołach,
  • poradniach psychologiczno-pedagogicznych.

Osoby, które chcą otworzyć własną działalność, mogą założyć gabinet integracji sensorycznej. Takie rozwiązanie pozwala pracować na własnych zasadach, ale także daje szansę na większe zarobki.

 

 

Cele studiów podyplomowych integracja sensoryczna:

 

Zrealizowanie programu studiów podyplomowych pozwala:

  • poznać podstawowe pojęcia z neurofizjologii układu nerwowego, budowy i funkcji narządów zmysłu,
  • umieć wymienić i opisać najczęściej występujące zaburzenia rozwojowe,
  • posiąść umiejętności potrzebne do przeprowadzenia diagnozy zaburzeń SI,
  • zaplanować oraz poprowadzić terapie zaburzeń SI

Uprawnienia absolwentów studiów podyplomowych

 

Odbycie studiów podyplomowych SI w łącznym wymiarze 350 godzin pozwala uzyskać uczestnikowi uprawnienia do diagnozowania zaburzeń z zakresu integracji sensorycznej, a także planowania i prowadzenia terapii SI wraz z wymierną oceną osiąganych wyników.

Liczba godzin: 350

 

Ogólna tematyka zajęć:

 

Moduł I Psychologia kliniczna i rozwojowa – 15 h
Moduł II Neurologia dziecięca i neuropsychologia kliniczna – 15 h
Moduł III Rozwój i zaburzenia układu ruchowego. Budowa i funkcjonowanie systemu SI – 20 h
Moduł IV Klasyfikacja zaburzeń i terapii z zakresu SI – 20 h
Moduł V Diagnoza i terapia dzieci z zaburzeniami SI – 145 h ( w tym 77 h warsztatów i 68 h wykładów)
Moduł VI Metodyka pracy z dziećmi z zaburzeniami SI – 30 h wykładów, 30 warsztatów
Moduł VII Problemy rodziny i dziecka z zaburzeniami SI – 10 h
Praktyki specjalizacyjne – 65 h

 

Ramowy program studiów podyplomowych:

 

  1. Budowa, rozwój, i funkcjonowanie narządów zmysłów oraz ich integracja w trakcie rozwoju dziecka w poszczególnych okresach życia.
  2. Uwarunkowania prawidłowego rozwoju psychoruchowego w oparciu o współczesną wiedzę neurofizjologiczną i najczęstszych jego zaburzeń występujących w okresie rozwojowym z uwzględnieniem roli integracji sensorycznej.
  3. Najczęściej stosowane testy służące do diagnozowania zaburzeń z zakresu integracji sensorycznej.
  4. Ustalanie planu terapii w oparciu o uzyskane wyniki badań testowych.
  5. Planowanie i prowadzenie zajęć terapeutycznych.
  6. Ocena osiąganych wyników terapii wg obserwacji i kolejnych badań.
  7. Szczegółowy program otrzymają uczestnicy w trakcie trwania kursu.

 

Opłaty:

  • Opłata za semestr: 1600 zł
  • wpisowe: 100 zł

 

Wymagane dokumenty:

  • ankieta osobowa,
  • odpis lub kserokopia dyplomu magisterskiego lub licencjackiego,
  • dwa zdjęcia legitymacyjne,
  • dowód wniesienia opłaty rekrutacyjnej,

 

ZAPISZ SIĘ ONLINE

Zapisz się już teraz! Dostaniesz od nas więcej informacji.